Even zeiken met: Esther Holtz

• door

Op 20 en 21 mei staan we ein-de-lijk weer in de Stadsschouwburg Velsen. Met Urinetown komen we na meer dan 2 jaar zonder grote productie thuis. En omdat we het niet langer op kunnen houden, stellen we een aantal castleden alvast even voor door ze eens het hemd van het lijf te vragen. Vol trots én met enige zelfspot presenteren wij onze rubriek ‘Even zeiken met’ En dat zeiken, trappen we af met:

Esther Holtz
Mevrouw Grijpstuivers – De beheerder van de openbare toiletten

Vreemdste plek waar je ooit hebt wild geplast?
Of de plekken vreemd waren weet ik niet, maar de wildplasacties op zich waren dat zeker wel. Hoe doen mensen dit zonder dat ze er zelf in komen te staan?! Ik begrijp het niet.

Lulligste baantje dat je ooit had?
Ik heb vroeger als kamermeisje gewerkt in een hotel. Nou, de wc’s in Urinetown zijn niets vergeleken met de toiletten die ik daar wel eens aantrof.

Waar raak jij compleet van over de zeik?
Nou, ken je dat dat je in een drukke rij staat bij een bar en dat de mensen voor je dan, wanneer ze eindelijk aan de beurt zijn, op dat moment nog moeten overleggen wat ze willen drinken? Hinderlijk!

Je hebt flink wat stuivers bij elkaar geschraapt. Waar geef jij stiekem veel te veel geld aan uit?
Aan parkeergeld, maar dat is niet ‘stiekem’ te veel want ik woon in de Jordaan.
En ja verder aan schoenen, etentjes, terrasjes en theaterkaartjes. Maar dat noem ik liever ‘meer dan gemiddeld’ in plaats van ’te veel’.

Waarom moeten mensen komen kijken naar Urinetown?
Kom hierheen als je zin hebt in hysterische koorpartijen, want ik heb regelmatig sterretjes gezien bij het instuderen. Maar serieus: Urinetown is rauw, grappig en absurd. Als je Unidos wil zien op een manier zoals je ons niet eerder zag, moet je hier zeker bij zijn.

Benieuwd geworden hoe onze Esther gaan shinen in haar rol? Bestel dan nu je kaartjes op via de Stadsschouwburg Velsen.