Over Unidos

September 2006. Musicalveteranen Arno Hillege, Aafje Hammerstein, Baris Kirik en Feija Doornenbal besluiten dat er iets mist in de Gemeente Velsen. Waar kunnen zij – en velen met hen – terecht als ze de leeftijdsgrens van de jeugdmusicalverenigingen gepasseerd zijn?

Aida Musicalvereniging UnidosEen idee is geboren. Een idee dat uitgroeit tot Musicalvereniging Unidos, waarmee ze op 3 oktober met Jekyll & Hyde een eerste première beleven. Het zijn daarna Parade, Titanic, BARE, De Jantjes, Ticket Broadway, Petticoat, Spring Awakening en Aida waarmee Unidos succesvol Stadsschouwburg Velsen vult. Elk jaar ligt de lat hoger. Mocht er bij Parade niemand met droge ogen de zaal uit komen, dan moest bij Titanic toch minstens echt water het toneel op. Beleefde Unidos het ene jaar met BARE een Europese première, dan werd om het jubileum te vieren met De Jantjes een nieuwe kant van de groep getoond.

Unidos heeft rond de 35 spelers in de leeftijd van 20 tot 40 jaar; ieder met liefde voor theater en een flinke dosis talent. Jaarlijks brengen zij in februari een productie op de planken van Stadsschouwburg Velsen. Om dit te bereiken repeteert de groep elke week onder leiding van een professioneel artistiek team. De repetities vinden elke dinsdag plaats in het Ichthus Lyceum te Driehuis van 19:30 tot circa 22:30 uur.

Meer informatie of lid worden? Neem contact op.